Проблема з Дозволами в Україні, наболіле!

Мініфраструктури спільно з АсМАП розробить механізм контролю видачі, використання і повернення дозволів на здійснення міжнародних автоперевезень. Про це повідомив перший заступник міністра Костянтин Єфименко, повідомляє прес-служба МІУ.

Зокрема, протягом року двосторонні дозволи були збільшені по країнах з лімітованої квотою: в Чехії збільшення склало 10%, в Узбекистані кількість дозволів зросла вшанувавши 3 рази, а в 5 країнах, таких як Греція, Грузія, Киргизстан, Норвегія і Естонія, збільшення склало від 23% до 57%.

Слід зазначити, що цього року за кількістю виділених квот Україна посідає друге місце серед 54 країн Європейської Конференції міністрів транспорту.

За даними Укртрансінспекції, за 8 місяців з 717 тис. дозволів загальної річної квоти видано 456 тис., або лише 64%. Разом здано використаних 364 тис. дозволів. «Тобто велика кількість невикористаних дозволів, залишилися у недобросовісних автоперевізників, створюючи тим самим штучний дефіцит. Така ситуація – неприпустима, і для її врегулювання Мінінфраструктіри разом з АсМАП обговорить введення системи чіткого контролю видачі і повернення дозволів », – зазначив К.Єфименко.

За участю представників Асоціації міжнародних автоперевізників України та Мінінфраструктури буде створена Робоча група, яка відпрацює порядок такого контролю. Зокрема передбачена розробка програмного продукту з організацією системного обліку та контролю за видачею, використанням і поверненням дозволів. Така автоматична система виключить видачу наступного дозвола, якщо попередній не буде повернений вчасно. Також планується посилити контроль при видачі дозволів, в тому числі це стосуватиметься: автоперевізників, автомобіля, виду дозвола і країни, дати видачі і повернення, наявності виправлень на сертифікатах пункту видачі, імені водія і працівника Укртрансінспекції.

«Також слід обговорити питання використання дозволів. Наприклад, встановити термін використання дозволів в країнах ЄС і СНД протягом 20-30 днів після його отримання, а дозволів більш далеких держав як Казахстан і Узбекистан – близько 45 днів », – запропонував К.Єфименко.

На додаток до цієї офіційної риторики хотілося б від себе додати що поки, на і без того конкурентному ринку перевезень. Українські перевізники крім того стикаються зі смішною як для європейського, або іншого транспортника проблемою офіційного браку дозволів. У теж час за окрему плату продаються «Послуги» щодо вирішення питання. Дуже хотілося б вірити в те што приймуться реальні заходи для запобігання цього безладу. Коли «підшефна фірмочка» має на балансі 3 машини отримує пару сотень дозволів в усі країни а потім торгує ними по 100 – 500 $ за штуку.

Ні цвяха ні жезла. Всім щасливої ​​дороги !!!